Main content

Vraag

Hallo,

Sinds ik antipsychotica heb gebruikt zweet ik overmatig. Mijn haar is kletsnat, mijn lichaam ook. Gaat dit over en wanneer?

Groeten

 
 

Antwoord

Ik begrijp uit je bericht dat je antipsychotica hebt gebruikt en dat je nu gestopt bent (hoe lang weet ik niet). Zweten is bij mijn weten geen bijwerking die nog heel lang blijft duren na stop van antipsychotica. Dus dat zou toch over moeten gaan.... Als je toch last blijft hebben van zweten zou ik aanraden om samen met je huisarts te bekijken of er eventueel andere oorzaken zijn van het zweten en of er dan verdere onderzoeken moeten gebeuren, vb een bloedonderzoek om sommige hormonen te bepalen. Bij blijvende last zonder duidelijke oorzaak kan je ook nog meer gespecialiseerde zorg zoeken bij een huidarts.
Alvast veel beterschap,

Dr De Bruyne

 
 
Deze vraag is gesteld door een vrouw in de leeftijdscategorie 35-50
Beantwoord door: Stephan de Bruyne op 24 november 2021
  • Deel deze pagina: