Main content

Vraag

Goedemiddag,

Ik heb 4 maanden lang 15 mg Remergon gebruikt. Hier ben ik echter mee gestopt vanwege de bijwerkingen (geheugenverlies, afvlakking…). Het duurde 6 weken voor deze medicatie volledig was afgebouwd. Ondertussen ben ik reeds 3 weken gestopt met het innemen van Remergon.

De ene dag verloopt beter dan de andere. Vaak heb ik enorm slechte dagen met ‘brain fog’, slapende benen en het gevoel ziek te zijn. Bestaat er de mogelijkheid dat dit nog steeds ontwenningsverschijnselen zijn?

Alvast bedankt.

Antwoord

Beste,

Over het algemeen verwachten we dat 3 weken na de stop van een heel lage dosis (15 mg of minder) Remergon, er geen resterende bijwerkingen meer zullen zijn. Let wel, dit is een uitspraak op basis van gemiddelden uit studies van grote groepen patiënten, wat natuurlijk nooit 100% voorspellend kan zijn voor elk individu.

Het lijkt alleszins wel zinvol dat je met je huisarts afweegt of er niet mogelijk ook nog andere redenen kunnen zijn die aanleiding kunnen geven tot deze klachten.

Wim Simons

Deze vraag is gesteld door een man in de leeftijdscategorie 32
Beantwoord door: Wim Simons op 2 december 2019

Wim is behandelend en beleidspsychiater in de VZW St. Annendael in Diest. Samen met de multidisciplinaire teams binnen en buiten het ziekenhuis probeert hij voortdurend in een verbindende en evenwaardige open dialoog te gaan met mensen met ernstige psychiatrische problemen én hun betrokkenen. Om samen te werken aan hun herstel.

  • Deel deze pagina: